Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: List intencyjny w sprawie tramwajów podmiejskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

Przedstawiciele ośmiu jednostek samorządu terytorialnego położonych na trasach łódzkiej sieci tramwajów podmiejskich podpisali w Ozorkowie list intencyjny w sprawie wspólnego zabiegania o fundusze europejskie na rewitalizację tras tramwajowych. - Linie są w złym stanie, a budżetu pojedynczego miasta nigdy nie będzie stać na remont którejś z nich. Chcemy doprowadzić do złożenia wspólnego wniosku do POIiŚ na rewitalizację linii oraz zakup łącznie 30 jednostek taboru - mówi inżynier miasta Pabianice Andrzej Różański.

Do porozumienia przystąpiły: Miasto Zgierz, Gmina Zgierz, Miasto i Gmina Ozorków, Miasto Pabianice, Gmina Pabianice, Gmina Ksawerów, Miasto Konstantynów Łódzki oraz Gmina Lutomiersk. - Mamy nadzieję, że w następnym spotkaniu weźmie udział marszałek województwa Witold Stępień, którego przedstawicielka była z nami już dzisiaj. Wysłaliśmy zaproszenie także do władz Łodzi, ale nikt nie przybył. Myślę, że to efekt przeoczenia lub pewnego nieporozumienia - mówi dyplomatycznie burmistrz Ozorkowa Jacek Socha. - Nie chcemy zastępować Łodzi ani rywalizować z nią. Podpisaliśmy porozumienie, by współpracować i mieć silniejszą pozycję w negocjacjach z najważniejszym miastem aglomeracji - zaznacza.

- Chcemy, by Urząd Marszałkowski włączył się w projekt również finansowo. Złożyliśmy wstępną propozycję, ale przed rozmowami nie chciałbym jej ujawniać - mówi zastępca prezydenta Zgierza Bogdan Bączek. Zakładana wartość całego projektu wraz z taborem to ok. 600 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" może wynieść maksymalnie 85% tej kwoty. Pozostałe 15% muszą zebrać poprzez montaż finansowy same gminy.

- Teraz musimy poczekać, aż MIR opublikuje dokumenty programowe: podręcznik beneficjenta i generatora wniosków. Na ich podstawie beneficjenci będą mogli składać wnioski. Myślę, że publikacji tych dokumentów możemy spodziewać się jeszcze w tym roku. W tym czasie musimy też, oczywiście, przygotować studium wykonalności. - mówi Różański. Ten ostatni dokument ma być - według wstępnych ustaleń - przygotowany jako wspólny dla całej sieci linii podmiejskich.

Wszyscy samorządowcy podkreślają chęć utrzymania i rozwoju podmiejskiej komunikacji tramwajowej w aglomeracji łódzkiej. - Linia tramwajowa jest potencjalnie najszybszym połączeniem z Łodzią. To pewny środek transportu, bezkolizyjny, nie stoi w korkach, bo porusza się po wydzielonym torowisku - wylicza wiceprezydent Zgierza. - Tramwajem linii 41 jeździ dziennie ponad 9,5 tys. mieszkańców. Możemy spodziewać się tendencji zwyżkowej - dodaje inżynier miasta Pabianice. - Obserwujemy coraz większe zatłoczenie dróg, tramwaj jest więc rozwiązaniem przyszłościowym. Po remoncie tramwaj mógłby dojeżdżać z Konstantynowa do centrum Łodzi w ciągu 20 minut - twierdzi burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Henryk Brzyszcz. Jak dodaje, aglomeracje zachodniej Europy są pełne przykładów dobrze spełniających swoją rolę podmiejskich linii tramwajowych.

- Jeśli remont linii szybko się nie zacznie, w ciągu kilku lat przestaną one funkcjonować - ostrzega burmistrz Ozorkowa. - Myślę, że prace "na gruncie" mogą zacząć się w ciągu 2-3 lat. Najpierw musimy zgromadzić całą dokumentację, a przede wszystkim wiedzieć, że mamy zapewnione finansowanie. Mamy nadzieję, że będziemy to wiedzieli jeszcze w tym roku. Zrobimy, co tylko w naszej mocy, by podmiejski tramwaj na terenie ŁOM nadal funkcjonował - zapewnia  Socha.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5